Als je branding goed zit kunnen we gaan naar de volgende stap om in onze marketing.
De keuze van het kanaal waarmee we onze huidige klanten of potentiële klanten bereiken. Hierbij moeten we goed naar onze doelgroep kijken.
We zouden hiervoor bijvoorbeeld sociale media kunnen gebruiken.
Welk sociaal mediakanaal dat je wilt gebruiken hangt terug heel nauw samen met de doelgroep die je wilt bereiken.
Maak paren:
Alle leeftijden: van jonge personen tot personen boven de 80 jaar. | |
Vooral gebruikt door millennials (22-36 jaar) en generatie X (37-56 jaar), maar ook bedrijven zitten op dit platform. | |
Voornamelijk jongeren tussen de 15 en 21 jaar . | |
Alle leeftijden maar het minste door personen boven de 65 jaar. Met dit medium kan je meer mensen bereiken dan via tv-reclames. | |
Vooral gebruikt door de overheid, verschillende media, de zakelijke markt en de kritische burger. | |
Dagelijkse activiteit voornamelijk door personen van 15-50 jaar. | |
Voornamelijk gebruikt door jonge mensen: 6-21 jaar. | |
Voornamelijk vrouwelijk publiek(66%) tussen 15 en 65 jaar. |
Er zijn nog andere kanalen die ook goed werken -> nieuwsbrieven, landingspagina’s (SEO) en ‘old-school’ advertenties en flyers.
En de laatste stap in het proces is dan uiteindelijk het ontwerpen van reclame zoals bijvoorbeeld in Canva 🙂
De 10 meest gebruikte sociale media kanalen en hun publiek+ TEST ‘wat is het beste kanaal voor jouw merk’ op de website COOSTO.COM
Meer zicht op data? Bezoek de website ‘Our World in Data’.