Eerst afspraken en meetings met vaste tijden en daarna tijdsblokken voor je key-tasks.
Het is ook verstandig om je pauzes in te plannen, zodat je er zeker van bent dat er geen taken overlappen met je pauzes.
Kleinere taken die minder dan 30 minuten in beslag nemen, voeg deze taken samen in één grotere taak.
Plan zeker geen zaken die je juist even moet nakijken of opvolgen.
Dit zetten we allemaal niet in de kalender om deze niet te vervuilen met allerlei kleine taken.
Voorzie voor ieder taak, gebeurtenis of meetings wat buffertijd, deze zaken zouden altijd wat kunnen uitlopen. Als je voor de meeste taken 30% buffer ruimte voorziet, is dit voldoende.
Dit doen we om ons zelf voor te bereiden op ongeplande onderwerpen die in de loop van de dag of week zouden kunnen voorvallen.
In ieder geval, minder, grotere onderwerpen en buffertijden maken het een stuk makkelijker om in te spelen op veranderingen, anders loopt je planning en realiteit zeer snel out of sync.
Hou hier dus rekening mee bij het opzetten van je planning!